Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  بذر خربزه بذر خربزه

گل و گیاه ظرافت

خربزه

خربزه

كاشت بذر خربزه مانند بقيه گياهان هم‌خانواده به‌صورت جوي پشته و كپه‌اي و به روش نم­كاري است. تعداد ۳ الي ۵ خريد بذر خربزه در هر كپه كاشته مي‌شود. بعد از سبز شدن بذر خربزه ها، تعداد بوته‌ها به ۲ يا ۳ و گاهي به يك بوته كاهش داده مي‌شود و اين زماني است كه بوته ۴ برگي شده باشد فاصله بين دو بته حدود ۶۰ تا ۱۰۰ سانتي‌متر و فاصله دو خط كشت بين ۲ تا ۳ متر است.

براي داشتن محصولي زودرس يا در مناطقي كه دوره رشد كوتاه است مي‌توان در گلخانه يا شاسي داخل گلدان‌هاي جيفي پات اقدام به كشت كرد و در زمان مناسب بوته‌هاي آماده‌شده در جيفي پات را به محل اصلي منتقل نمود. مقاوم كردن بوته‌ها قبل از انتقال به محل اصلي الزامي است.

مراقبت‌هاي لازم پس از كاشت نشاء عبارت‌اند از آبياري، دفع علف‌هاي هرز و سله شكني است. پس از كشت، آبياري اهميت زيادي دارد. به‌طوري‌كه يك دوره خشكي شديد باعث ريزش گل‌ها و ميوه‌ها مي‌شود. پس از انتقال نشا بايد ابتدا روزانه آبياري صورت گيرد و پس از آن بسته به نوع خاك و شرايط آب و هوايي هر ۷ روز يك‌بار بايد آبياري انجام گيرد. طول دوره رشد خربزه بين ۸۰ تا ۱۰۰ روز متفاوت است. سله شكني، آبياري و وجين علف‌هاي هرز از جمله مراقبت‌هاي زراعي خربزه است. هرس و گل گيري در خربزه مرسوم است. به‌اين‌ترتيب كه پس‌ازآنكه گياه گل داد، به ازاي هر ساقه ۲ تا ۴ ميوه را نگه‌داشته و بقيه را حذف مي‌كنند. در هرس خربزه، ساقه اصلي را بعد از برگ سوم و ساقه فرعي را بعد از برگ پنجم قطع مي‌كنند.

براي خريد بذر خربزه و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/9 ساعت: ۰۷ توسط:zerafatcom2 :

طالبي سمسوري

طالبي سمسوري

كاشت خربزه به‌صورت مستقيم صورت مي‌گيرد به خاطر اينكه ريشه‌هاي آن حساس به جابه‌جايي است. در مناطق معتدل بذر طالبي را مستقيماً در اواخر يا اواسط بهار در محل اصلي مي‌كارند و در مناطق گرمسير بذر طالبي در اواسط زمستان كاشته مي‌شود. آب‌وهواي مناسب براي خربزه يك فصل نسبتاً طولاني عاري از يخبندان همراه با نور فراوان و حرارت هواي خشك و رطوبت كافي خاك است. كشت طالبي مانند بقيه گياهان هم‌خانواده به‌صورت جوي پشته و كپه‌اي و به روش نمكاري است.

تعداد ۳ الي ۵ خريد بذر طالبي خيس‌خورده در هر كپه كاشته مي‌شود. بعد از سبز شدن تعداد بوته‌ها به ۲ يا ۳ و گاهي به يك بوته كاهش داده مي‌شود و اين زماني است كه بوته ۴ برگي شده باشد فاصله بين دو بته حدود ۶۰ تا ۱۰۰ سانتي‌متر و فاصله دو خط كشت بين ۲ تا ۳ متر است. براي داشتن محصولي زودرس يا در مناطقي كه دوره رشد كوتاه است مي‌توان در گلخانه يا شاسي داخل گلدان‌هاي جيفي پات اقدام به كشت كرد و در زمان مناسب بوته‌هاي آماده‌شده در جيفي پات را به محل اصلي منتقل نمود. مقاوم كردن بوته‌ها قبل از انتقال به محل اصلي الزامي است.

مراقبت‌هاي لازم پس از كاشت نشاء خربزه عبارت‌اند از آبياري، دفع علف‌هاي هرز و سله شكني است. پس از كشت آبياري اهميت زيادي دارد. به‌طوري‌كه يك دوره خشكي شديد باعث ريزش گل‌ها و ميوه‌ها مي‌شود. پس از انتقال نشا بايد ابتدا روزانه آبياري صورت گيرد و پس از آن بسته به نوع خاك و شرايط آب و هوايي هر ۷ روز يك‌بار بايد آبياري انجام گيرد. زمان برداشت به عوامل مختلفي بستگي دارد، اين گياه گونه‌هاي زودرس، ميان‌رس و ديررسي دارد. لذا موقع برداشت آن‌ها به نوع واريته هم بستگي دارد. از ديگر عوامل زمان برداشت فاصله تا بازار مصرف است.

براي خريد بذر طالبي و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

1- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

2- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

3- تماس با شماره موبايل: 09135555833


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/6/25 ساعت: ۱۳ توسط:zerafatcom2 :